Alla inlägg under augusti 2011

Av Beatrice Lundh - 14 augusti 2011 18:45

Det är bara så vackert, så magiskt, så underbart.

Tänk om världen var som lilla Rachel.


Läs detta!

 

Av Beatrice Lundh - 14 augusti 2011 18:23

Nu ska jag strax till att sätta mig tillrätta.

Jag tillbringar min söndag genom att spela Bingolotto! :D


Wish me luck, right?!


 


Och hur gör man? Dricker man kaffe innan eller i pausen?

Hjälp mig då!?

Av Beatrice Lundh - 14 augusti 2011 16:56

till Madeleine & Niclas!

Äntligen kom han efter att hon gått över 13 dagar! Eller 12 eller hur det nu blir.



 


Så kom du då till oss du älskade barn,
och grep våra hjärtan med kraft.
Med ens fick allting mera mening,
långt mer än det någonsin haft.


Du ler så du strålar, din själ lyser klar,
Du fångar all ömhet omkring,
små fötter och fingrar, din hud och din doft
så underbart skapat allting.


Ditt liv skall vi följa och finnas för dig
och dela din glädje och sorg.
När skuggorna hotar ditt solsken,
så är vi din tryggade borg.


Idag vill vi visa för vänner och släkt,
den gåva vi fått att bevara;
Ett barn att få älska och skydda från ont,
en lycka för stor att förklara.


- Jessica Marie Nilsson


 

Av Beatrice Lundh - 14 augusti 2011 16:11

Jag vet inte varför jag gillar denna lilla kissekatt om jag ska vara helt ärlig.

Men jag tycker att hon är så söt, att jag bara vil ha sakerna som hon är på.


  Min Hello Kitty flaska :)


  Min godisburk, som förövrigt finns på Willys!


  Min prydnad!

Av Beatrice Lundh - 14 augusti 2011 13:49

att säga att jag hoppas att alla Ljungaverksbor, tillfälliga som permanenta hade det skoj igår! :)


  Strumpbyxor - Lindex

Linne - Gina tricot

Kofta - Bikbok

  Halsband - Ur & Penn   Benen är mörkblå, och från knäna och neråt är de grå.

Gillar dem, av någon anledning :P

Av Beatrice Lundh - 14 augusti 2011 11:25

Jag har nyss spenderat en stund i telefonen med Bea.

Hon ska börja på Miun till hösten, vilket jag tycker är roligt!

Trots att vi kanske inte kommer att träffas så mycket.

Men nu till saken, vilket helvete det är att börja på universitetet.

Man vet inte vart man ska, när och hur man ska ta sig dit!

Man vet inte vad man ska göra, när det ska vara klart och allt.

Jag förstår hennes förtvivlan!

Det var ju bara 1 år sedan jag själv stod där, och inte nog med det så gjorde jag samma sak för  2 år sedan. Dubbel förtvivlan, dubbla fjärilar, rubbet!

Jag förstår dig såväl Bea, och jag lider med dig.

Men jag finns ju bara ett telefonsamtal bort, oavsett vad det är du behöver hjälp med :)


Av Beatrice Lundh - 14 augusti 2011 08:58

När jag skrev in datumet så blev det 2001, istället för 2011. Vilket fick mig att fundera på vad jag gjorde just 14 augusti 2001. Då var jag 11½ år, och skulle börja 5:an. Då var man inte kaxig kan jag tänka mig..

Men just vad jag gjorde, hur jag gjorde och vart jag var har jag inte en aning om.

Synd, sånt skulle man ju vilja minnas. Kanske?

Kanske smög jag runt på Ljungaverks gator och trodde jag var kung (drottning?)

Kanske hade jag någon pojke som jag var kär i?

Kanske badade jag?

Jag tror att det var under den här tiden som jag hade mina chinchillor, Lisa och Madonna.


 

(Detta är inte dom, men ungefär såhär såg de ut)


Vad mer?

  • Jag var garanterat finnig.
  • Tror det var här jag nyss hade fått mina första BH:ar
  • Jag hade veckopeng
  • Jag spelade fotboll med Ljungas flicklag tillsammans med många tjejer
  • Farbror Goode kom med tidningen varje dag
  • Mamma satt på huk och rökte vid fläkten
  • Jag tjuvhade en telefon inne på mitt rum. Funkade kanon till Mamman i fråga hörde telefonen ringa eftersom Dottern glömt dra ur kontakten.

Ja, ungefär så var det väl kanske. Härliga tider, galna tider, tokiga tider.

Ett avslutat kapitel, men starten till något nytt.

Ett genombrott, ett mognande.

En början till livet.

Av Beatrice Lundh - 13 augusti 2011 20:38

Bion var väl inte det bästa jag sett. Men den var bra, kanske.. inte så bra kanske.. Men ja.. Ni fattar. Ibland kan det bara bli FÖR overkligt och då är det inte heller bra..


Annars i kväll så tittar jag på The Village 22.45 på 5:an.


 


Förövrigt så brukar jag  ofta, väldigt ofta ogilla min älskade sambos musiksmak.

Ju mer de skriker, desto mer gillar han dom och desto högre spelar han.

Jag blir nervös, väldigt nervös av hans musik.

Disturbed är nog värst tror jag, och In flames.

MEN NU NI!!

Har han hittat ett band som jag faktiskt kan lyssna på, en del låtar..

STONE SOUR!

Med sångaren Corey Taylor, som ni alla bör känna igen från Slipknot.

Bjuder på deras stora hit här, through glass


Presentation


Välkommen hit! Jag som skriver här heter Beatrice med den charmiga åldern 21. I min blogg kan ni följa min vardag med studier, kläder, matlagning och allt bus. Nyinflyttad till Sundsvall tillsammans med min Sambo Rickard och mina två katter.

Translate

Svara är du gullig! :)

Hur hittade du hit? :)
 Facebook.
 Jag följer din blogg, kan adressen.
 Bloglovin
 Via en annan blogg.
 Av en slump.

Senaste inläggen

Kategorier

Vad vill du veta? :)

0 besvarade frågor

Bloggar jag håller koll på :)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Stats


Ovido - Quiz & Flashcards