Alla inlägg under augusti 2011

Av Beatrice Lundh - 16 augusti 2011 06:41

Det är nu en tonårig pojke som gripits misstänkt för 2 bombningar i Sköndal.

Inte nog med att han, om det nu var han lyckades med att spränga bort fingrarna på en liten flicka. Han hade också riggat en bomb i ett fotbollsmål.

Polisens bombtekniker sprängde dock den bomben under kontrollerade former.

Men en liten flicka på 4 år satt i sandlådan på sitt dagis och lekte.

Hon lekte, på en plats där hon trodde att hon var trygg.

Och inte bara hon, tänk hur många föräldrar som dagligen lämnar ifrån sig sina barn till förskolor och skolor i förhoppning att de är trygga.

Mer om detta HÄR!

HÄR!

HÄR!

& HÄR!


Det är en sjuk värld vi lever i!

Av Beatrice Lundh - 15 augusti 2011 21:01

Håller jag på att "tänka på refrängen".

Efter denna dag med sprudlande bra nyheter och ett fruktansvärt dåligt väder så ska jag strax krypa till kojs.

Innan sänggåendet har jag lagt en underbar ansiktsmask.

Dock med en väldigt äcklig färg.


 

Funderar på att titta på 300 som går på tv ikväll. Den har precis börjat på 5:an.

Gillar den filmen, trots att jag typ inte brukar göra det. Inte såna, men jag antar att jag gillar dem för att de är mäktiga.


 


Vill passa på att önska GOD NATT till er alla därute!

Av Beatrice Lundh - 15 augusti 2011 17:15

Denna dag fortsätter att le mot mig, trots att det är så pissigt dåligt väder.

Anledningen till min enorma glädje heter SOLSIDAN!

Det är nu klart att det kommer att bli ytterligare 3 säsonger av denna underbart humoristiska serie!

Dock med start under 2012, men det kommer!

Den som väntar på något gott..


Läs mer om det HÄR!


 

Av Beatrice Lundh - 15 augusti 2011 15:37

KITTY!


Denna underbara kisse finns hemma hos mig på småsaker, här är några till.


  Min sminkväska, dubbelt bäst eftersom den också är lila!!


  Min tandborste!


  Min sminkväska i väskan, med bara förnödenheter


  En liten plåtask :)


  En "slötröja".

Av Beatrice Lundh - 15 augusti 2011 14:59

verkar jag & min älskling ha till mötes.

Som det låter på hans jobb så blir han kvar, och därmed basta!

Det är så underbart att han trivs på sitt jobb, och att det inte är som det förra han hade.

Ingen är lyckligare över detta än jag.


Till veckan börjar han också att träna boxning en dag till i veckan så då blir det måndag och onsdag som jag ska följa med och kika. Jag vet inte varför, men jag tycker det är lite mysigt att sitta där nere i källaren på universitetsallén och titta på dom när dom slår varandra. Ibland blir man inte klok på sig själv.


Efter ett samtal idag med min älskade vän Simone så kom hon på att jag kan ju bli uppskriven som vikarie på Charlies dagis. Tydligen så har de frågat Simone, men hon kan/vill inte eftersom hennes son går där.

De hade frågot om hon hade någon kompis som kunde, men då hade ju inte jag flyttat ner än. Men nu så, ska det väl ändå börja att hända grejer?!


Jag bara älskar positiva dagar! Gör inte du också det?

Vad har förgyllt just DIN dag?!

Av Beatrice Lundh - 15 augusti 2011 12:45

  Jeans leggings - Gina tricot

Lila linne - Gina tricot

Vitt linne - H&M

Skärp - tror det är H&M

Blommigt armband - Lindex

  Hårband - Lindex

Av Beatrice Lundh - 15 augusti 2011 11:30

 

4 pers


400 g falukorv

2 gula lök

2 dl creme fraiche

3 msk tomatpuré

salt, cayennepeppar & spiskummin (efter egen tunga)

1 dl vatten


En kanongod smak, smakar mycket creme fraiche blandat med kryddor.

Av Beatrice Lundh - 15 augusti 2011 10:09

Jag har varit orolig nu hela helgen eftersom jag fått ett meddelande av CSN att mitt beslut behövde prövas.

Jag har drömt om det inatt, hemska mardrömmar..

Idag kontaktade jag CSN på telefon och det visade sig bara att min sommarkurs & min ordinariekurs överlappar varandra och att beslutet måste handläggas av en människa eftersom datorn inte klarar det då kurserna överlappar varandra.

Så nu kan jag andas ut, vara lugn och bara vänta på beslutet.

Presentation


Välkommen hit! Jag som skriver här heter Beatrice med den charmiga åldern 21. I min blogg kan ni följa min vardag med studier, kläder, matlagning och allt bus. Nyinflyttad till Sundsvall tillsammans med min Sambo Rickard och mina två katter.

Translate

Svara är du gullig! :)

Hur hittade du hit? :)
 Facebook.
 Jag följer din blogg, kan adressen.
 Bloglovin
 Via en annan blogg.
 Av en slump.

Senaste inläggen

Kategorier

Vad vill du veta? :)

0 besvarade frågor

Bloggar jag håller koll på :)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Stats


Ovido - Quiz & Flashcards