Alla inlägg under september 2011

Av Beatrice Lundh - 30 september 2011 07:02

Det blir så ibland.. När man liksom känner på hur det är att faktiskt ha ett riktigt jobb och när man inte har vanan inne för det för 5 öre. Jag har jobbat hela veckan på en förskola i bredsand, var ledig i onsdags och den dagen gjorde mycket för mig ska jag säga! Idag så är det ännu en dag med barnen! Gud så roligt jag ska ha, de är ju så underbart söta så man vet ju knappt vart man ska ta vägen.


Men nog om det nu, sen är det ju så att jag ska ut på praktik på måndag, på Uslands skola. Ska bli skoj att komma ut och kanske få testa sina ideér :)


Ska strax ta och röra på mig.. Det verkligen sämsta med Sundsvall är trafiken. Herre jesus vad jag avskyr den! För mig att åka ca 2,5-3 mil tar det ungefär 45 min.. Jajja..


Hoppas att ni alla kommer att få er en riktigt bra dag allesammans!

Av Beatrice Lundh - 25 september 2011 17:46

Mamma
You gave life to me
Turned a baby into a lady


Mamma
You gave life to me
Turned a baby into a lady


Mamma
All you had to offer
Was the promise of a lifetime of love


Now I know
There is no other
Love like a mother's love for her child


And I know
A love so complete
Someday must leave
Must say goodbye


Goodbye's the saddest word I'll ever hear
Goodbye's the last time I will hold you near
Someday you'll say that word and I will cry
It'll break my heart to hear you say goodbye


Mamma
You gave love to me
Turned a young one into a woman


Mamma
All I ever needed
Was a guarantee of you loving me


'Cause I know
There is no other
Love like a mother's love for her child


And it hurts so
That something so strong
Someday will be gone, must say goodbye


Goodbye's the saddest word I'll ever hear
Goodbye's the last time I will hold you near
Someday you'll say that word and I will cry
It'll break my heart to hear you say goodbye


But the love you gave me will always live
You'll always be there every time I fall
You are to me the greatest love of all
You take my weakness and you make me strong
And I will always love you 'til forever comes


And when you need me
I'll be there for you always
I'll be there your whole life through
I'll be there this I promise you, Mamma


Mamma, I'll be
I'll be your beacon through the darkest nights
I'll be the wings that guide your broken flight
I'll be your shelter through the raging storm
And I will love you 'till forever comes


Goodbye's the saddest word I'll ever hear
Goodbye's the last time I will hold you near
Someday you'll say that word and I will cry
It'll break my heart to hear you say goodbye


'Till we meet again...
Until then...
Goodbye
All you had to offer
Was the promise of a lifetime of love


Now I know
There is no other
Love like a mother's love for her child


And I know
A love so complete
Someday must leave
Must say goodbye


Goodbye's the saddest word I'll ever hear
Goodbye's the last time I will hold you near
Someday you'll say that word and I will cry
It'll break my heart to hear you say goodbye


Mamma
You gave love to me
Turned a young one into a woman


Mamma
All I ever needed
Was a guarantee of you loving me


'Cause I know
There is no other
Love like a mother's love for her child


And it hurts so
That something so strong
Someday will be gone, must say goodbye


Goodbye's the saddest word I'll ever hear
Goodbye's the last time I will hold you near
Someday you'll say that word and I will cry
It'll break my heart to hear you say goodbye


But the love you gave me will always live
You'll always be there every time I fall
You are to me the greatest love of all
You take my weakness and you make me strong
And I will always love you 'til forever comes


And when you need me
I'll be there for you always
I'll be there your whole life through
I'll be there this I promise you, Mamma


Mamma, I'll be
I'll be your beacon through the darkest nights
I'll be the wings that guide your broken flight
I'll be your shelter through the raging storm
And I will love you 'till forever comes


Goodbye's the saddest word I'll ever hear
Goodbye's the last time I will hold you near
Someday you'll say that word and I will cry
It'll break my heart to hear you say goodbye


'Till we meet again...
Until then...
Goodbye

Av Beatrice Lundh - 22 september 2011 06:36

En sådan period är jag inne i nu. Och inte i allt.. nej nej! Men just med skolan, jag lägger ner den tid och energi som krävs för att hinna med / klara av skolan.

Jag har aldrig varit så peppad som jag är inför denna kurs och det känns ju bara sååååå roligt att jag äntligen börjar få mitt perspektiv på hur jag vill vara som lärare.

Det är nu jag börjar att stöpas om, sakta men säkert till lärare.

Kursen är oerhört intressant (förutom enstaka föreläsningar som känns ganska meningslösare. Tidfyllare kallar vi dem i klassen).

Man vill bara hem under föreläsningarna och sätta igång med olika projekt som man ska lyckas hålla / bolla i luften samtidigt. Men jag gillar det, konstiga konstiga jag!

Igår satt jag och renskrev och räknade matte tills jag gick och la mig.

Absolut inte det roligaste man kan göra, men gud vad bra det kändes när jag väl gick och la mig på kvällskvisten där.


Nu har jag fått dela med mig till er hur jag blir nöjd med mig själv.

Men hur blir DU nöjd med dig själv? :)

Av Beatrice Lundh - 21 september 2011 06:48

Ni har säkert alla som läser min blog också läst om det fruktansvärda som hänt, de två pojkarna som misstänks ha blivit mördade. 4 & 8 år gamla.. Det är ju så det går kalla kårar längs ryggraden..


Mamman sitter häktad misstänkt för dessa mord på sina egna barn. Mammans vänner säger idag i AB att hon mått dåligt och "inte ens uppdaterat facebook" för att citera dem.

Så om jag inte uppdaterar så mår jag dåligt?

Dock var det inte det jag ville få fram.

Troligast så finns det starka skäl till att mamman anses vara misstänkt eftersom inte pappan anses det.

MEN som ni alla vet så finns det ju 2 sidor av samma mynt..

Och det är ju faktiskt här som det kan bli väldigt jobbigt med att det finns så snokande journalister i Sverige och övriga världen. Tänk om mamman nu är oskyldig.. Men målas ut som en mördare till sina barn, jag menar nu inte bara det här fallet utan i allmänhet. Tänka att bli anklagad för någonting, man vet att man inte gjort det och sedan bli hatad under en kort/längre tid..

Artiklarna finns här!


Jag är ju en sån person som inte gillar när jag inte är omtyckt. Jag kan inte bara rycka på axlarna och skita i det, det gnager i mig. På riktigt!


Sen har vi ju den här mannen Troy. Hört talas om han?

Han som ska avrättas i natt kl. 01 (svensktid) för ett brott som en hel värld tror att han INTE begått. Tidigare fanns det 9 vittnen, nu finns det bara 2. Varav en av dessa vittnen har utpekats som den riktiga mördaren. Vilken jävla soppa det har blivit av den historien. Läste idag att t.o.m påven kämpar för honom, för att han ska bli släppt..

Läs om Troy här


Förstår ni vart jag vill komma med detta inlägg?

Journalisterna kan genom sina egna intressen/jobb/artiklar påverka en hel värld.

Av Beatrice Lundh - 21 september 2011 06:42

Så var man uppe sådär den tredje dagen på inneveckan.

Har nyss gjort mig i ordning och sitter och väntar på Simone.

Kaffet är intaget eller under bearbetning.

Idag blir det också att kontakta VFU-samordnarna.

Får se hur det går..


      "Underbara" Härnösand   Avgudar bilden, att den sitter i en hiss där den här situationen är helt och hållet omöjlig!      Älskade lilla T

Av Beatrice Lundh - 20 september 2011 18:52

Fy fan på ren svenska.

Ni som just nu går i gymnasiet och kanske har 3 h matte i veckan och som håller på att kräkas..

Välkommen till universitetet med inriktning mot Läs, skriv och matematik.

Idag har jag haft matte i 8 timmar!

8-freaking-jävla-maxade-timmar!

Helt sjukt..


 


Så nu har det varit lite renskrivning och nyss kom jag på att jag måste in på Ica Maxi och köpa te.

Hmm.. Sen ska jag sova, som en gris!

Men sover grisar på detta sätt, kan jag nöja mig med att sova som en helt vanlgt jävla dödlig människa! :P


 


Av Beatrice Lundh - 19 september 2011 19:18

Så var det måndag åter igen.. Dags för ännu en innevecka.

Dagen har gått ganska snabbt faktiskt. Mne känner mig ganska mör i kolan :P

Ska strax ta och ta mig ett bad tror jag, kan behöva det :)



Presentation


Välkommen hit! Jag som skriver här heter Beatrice med den charmiga åldern 21. I min blogg kan ni följa min vardag med studier, kläder, matlagning och allt bus. Nyinflyttad till Sundsvall tillsammans med min Sambo Rickard och mina två katter.

Translate

Svara är du gullig! :)

Hur hittade du hit? :)
 Facebook.
 Jag följer din blogg, kan adressen.
 Bloglovin
 Via en annan blogg.
 Av en slump.

Senaste inläggen

Kategorier

Vad vill du veta? :)

0 besvarade frågor

Bloggar jag håller koll på :)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Stats


Ovido - Quiz & Flashcards