Alla inlägg under maj 2011

Av Beatrice Lundh - 23 maj 2011 14:15

Gjort vad tänker säkert en del av er..

Ja, det har du tänker en del andra,

och jag kan helt enkelt säga att

NEJ! Det har jag inte.

Jag har inte övergett bloggen, även om det just nu verkar vara just så..

Men det svämmar över av saker att göra, förbereda och att leva emellenåt.


Rebecka är ju nybliven 18-åring så i fredags firade vi henne (Rickard, jag, Paula, Johan).

Vi bjöd henne på restaurang och sedan på ett biobesök.

I lördags var det lugna gatan, vi var ner till Ringdalen och fiskade med Alice & Frida.

I går firade vi Rebecka med middag och lite sånt.


Idag är det måndag och dagen har varit lång, tack vare en liten Taison som bestämde sig för att komma och skrika i morse.

Av Beatrice Lundh - 17 maj 2011 14:59

Det är en så bra känsla, en så underbar känsla.

När man känner att allt bara liksom ramlar på plats.

Skolan går bra (dock har jag tenta i morgon men väljer att inte se den nu i mitt lyckorus).

Flytten är på gång, kontrakt är skickade, hyrbil är fixad.

Nu är det bara kartonger och det värsta kvar.

Det är nämligen jag och ingen annan än jag som ska packa eländet.

Jag har en sambo som jag älskar hur mycket som helst och som alltid finns där oavsett.

Jag har två gosiga kissemissar

Jag har underbara personer runt mig och i min närhet.


Allt är bara så jävla underbart just nu! :D

Av Beatrice Lundh - 14 maj 2011 09:47

Nu är det dags för mig och R att flytta till Sundsvall.

För att vara ärlig så kändes det inte helt riktigt bra i början, men nu är det kanonbra.

Jag gillar lägenheten, R fick jobbet och livet leker!

Jag kommer att ha närmare till skolan så jag kan pendla med min kära vän Simone i stället för att vara borta i 1 vecka.

Men ni vet ju alla hur jag är antar jag..

Jag har fan redan börjat att packa.

Inte mkt och inte stora saker, men bara sånt man aldrig använder och inte kommer att använda innan 1 juli heller.

Gardinerna är nerpackade, jag rensade förrådet i tisdags.

I morgon ska vi ev. åka ner och ta mammas förråd.

Jag har lagt ut saker på blocket och på facebook.

Måste bli av med lite saker, vill inte ta med mig allt..

Av Beatrice Lundh - 5 maj 2011 12:38

hålla fast mig med sina klor.

Febern håller jag i schack med alvedon, men lederna får jag inte till alls.

Knäna knäpper mer än vanligt, det gör ont att belasta och lite sånt skit.

Men inte gör det något, nej nej.

Det finns dom som har det värre.

Mycket mycket värre.


Pratade med min goda vän Marina i morse, vi surrade på om lite allt möjligt.

Främst var väl samtalsämnena om den lilla filur som hon tagit och skaffat sig.

Nu ska han bara bli godkänd, hahahha!

Ingen fara med det antar jag.

Marina och jag har alltid haft förmågan att kunna ta upp lite konstiga saker med varandra. Oftast är det jag som står för funderingarna, Marina skrattar och sedan diskuterar vi.

Ett exempel på det var "Varför säger man PANG-kaka?, Angka?, Tangkräm? Finns ju hur många ord som helst som vi svenskar inte kan uttala.

Idag kom det ett till sånt ämne..

När kvinnor pratar sex med varandra, och låtsas inte om att ni inte gör det för det gör ni. Varför berättar man bara det killen gör då?

Det är bara det som är roligt.

Jag skulle inte vilja veta hur och vad mina kvinnliga kompisar gör i sängen..

Det skulle kännas pinsamt och genant.

Eller håller ni inte med?


En annan sak som jag måste skriva, häromkvällen satt jag hur länge som helst och pluggade. Jag skrev väldigt mycket, idag när jag öppnar dokumentet är det borta, kapisch!

Sååååååå, det är bara att börja om...


Nu har jag yrat klart och ska återgå till pluggandet..


Av Beatrice Lundh - 4 maj 2011 08:26

Jag hatar verkligen hatar att vara sjuk.

Just nu är det förkylning och feber som intar min kropp.

Igår hade jag 37,8 i feber, feber för mig, inte för en del andra.

Med en normal kroppstemp på 36,6 så blir det att man iaf känner sig lite ynklig.

Ryggen gör ont, likaså knäna..

Somnade som en stock i natt och har vaknat hela natten.

En utav att jag snarkade, jag gör så när jag är sjuk.

En törstig, en gå på toaletten och lite annat sånt.

BLÄÄÄÄÄÄÄ!!


Äckliga kalla vår, ge mig sommar!!!

Av Beatrice Lundh - 3 maj 2011 10:07

Fick för mig att jag skulle vara lite nyttig.

Tog ett gott grönt äpple som jag köpte igår,

trodde jag..


 

Gulligt!!!

Av Beatrice Lundh - 3 maj 2011 09:29

Lyssna noga nu på mig.

Har du ont i halsen?

Tycker du att det går lättare att svälja om du sväljer i samband med vätska?

Lägg dig då INTE i sängen.

Du somnar, flaskan tippar, sängen blir blöt!

Väldigt blöt!!


Tack för mig!

Av Beatrice Lundh - 3 maj 2011 08:15

Moder Jord eller vad du nu väljer att bli kallad.

Vad menar du egentligen med att göra den härliga våren som vi fick till denna istid?

Det var hur brasom helst ett tag där, man kunde ha shorts, sitta i solen baa mysa och må gott.

Det känns inte inte och jag repeterar INTE okej att du dimper ner med snö nu såhär den 3:dje maj.


GE DIG NU!!


 

För övrigt så kommer min moster och ska hälsa på och sova över i natt.

Ska bli skojsigt :D

Presentation


Välkommen hit! Jag som skriver här heter Beatrice med den charmiga åldern 21. I min blogg kan ni följa min vardag med studier, kläder, matlagning och allt bus. Nyinflyttad till Sundsvall tillsammans med min Sambo Rickard och mina två katter.

Translate

Svara är du gullig! :)

Hur hittade du hit? :)
 Facebook.
 Jag följer din blogg, kan adressen.
 Bloglovin
 Via en annan blogg.
 Av en slump.

Senaste inläggen

Kategorier

Vad vill du veta? :)

0 besvarade frågor

Bloggar jag håller koll på :)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Stats


Ovido - Quiz & Flashcards