Alla inlägg under juni 2011

Av Beatrice Lundh - 27 juni 2011 15:26

Välkommen in i röran.

Allt är kaos, mitt hem, jag, allt jag gör.

Jag tvättar, plockar, tvättar fönster, målar, lagar mat, ändrar musik, läser böcker.

Jag hinner med korta snuttar av allt.

Jag har inte heller tiden att bara sitta still.

Jag vill komma iväg, få börja om igen.

Plocka i - plocka ur.

Vanan finns där, kan det snart i sömnen.

Nej, nu ryker köksgardinen, blommor och hela faderullan!

I morgon kommer moster..


Jo just det, fick VG på första "tentan" på sommarkursen!

Yeey till mig :P


Av Beatrice Lundh - 26 juni 2011 13:23

Rickards sista dag hemma i lägenheten i Alby, och för mig är de sista dagarna räknade.

Sista lasset går på torsdag och det är med blandade känslor som jag lämnar Alby för Ljustadalen.

Jag gillar tryggheten med Alby, man kan vara bort flera dagar med dörren öppen om det är så. Man kan ligga ute och sola fläsket utan att någon tittar. Man kan gå utanför dörren och se ut som "hej-kom-och-hjälp-mig" utan att någon reagerar speciellt mycket.

Eftersom det inte bor speciellt många i lägenheterna där jag bor.


Men jag tror att jag är orolig bara för att jag inte vet hur det är att vara "stadsråtta".

Inte för att jag har tänkt att förändras speciellt mycket, men det är ju fortfarande lite annorlunda.

Det som kommer att bli jobbigast är att jag inte har mina nära och kära så nära som jag nu är van vid. Det har ju alltid varit så enkelt.

Men som tur är så är de ju bara ca 1-2 h bort.


Nu är bara de nödvändigaste sakerna uppe i lägenheten, de andra sakerna är nerpackade i kartongerna.


Rickard åker tillbaka till Kent i eftermiddag för de sista dagarna.

Jag, jag ska åka på troligast min sista bilbingo för sommaren med Erika.

Det är såklart också en saknad, en vän som man haft så nära men som man nu inte kommer att träffa lika ofta.

Tur att det finns telefoner! :D


Men nu ska jag ta och ta på mig ett ansikte så jag är som klar :)

Av Beatrice Lundh - 25 juni 2011 14:37

Jag har inte bloggat på en månad trots att jag sa att jag skulle bättra mig..

Men stressen inför flytten, skolan och att allmänt finnas till stressar mig till max.

Jag är inte en sån där människa som klarar av att bara gå runt runt och vänta.

Ska det hända ska det hända med en gång!

Men nu är det inte långt kvar.

Rickard är hemma för sista gången nu, så saker ska plockas isär och det ska fixas till.

Han åker på söndag, sen kommer min kära moster på tisdag och stannar med mig och hjälper mig tills på torsdag. På onsdag hämtas bilen och grejerna ska packas in, för på torsdag morgon åker vi med första lasset.


Nu ska jag ta och vara social och så :)

och FÖRHOPPNINGSVIS uppdatera bloggen bättre! :D


Presentation


Välkommen hit! Jag som skriver här heter Beatrice med den charmiga åldern 21. I min blogg kan ni följa min vardag med studier, kläder, matlagning och allt bus. Nyinflyttad till Sundsvall tillsammans med min Sambo Rickard och mina två katter.

Translate

Svara är du gullig! :)

Hur hittade du hit? :)
 Facebook.
 Jag följer din blogg, kan adressen.
 Bloglovin
 Via en annan blogg.
 Av en slump.

Senaste inläggen

Kategorier

Vad vill du veta? :)

0 besvarade frågor

Bloggar jag håller koll på :)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Stats


Ovido - Quiz & Flashcards