Alla inlägg under mars 2011

Av Beatrice Lundh - 20 mars 2011 18:49

Helgen har spenderats på ett väldigt lugnt och harmoniskt vis (med vissa undantag såklart!) I fredags blev mina goda vänner Mari & Niklas föräldrar till lille Wiggo! Så ett stort GRATTIS åter igen. Det där gjorde ni bra  

På lördagen drog jag med mig den yngre generationen Filipsson till Näset där vi gosade lite med de små lammen. Hur söta som helst! Även kycklingarna hann vi med att se, senare på lördagen vankades middag hos Rindemark/Filipsson så då bjöds det på grillat, jag vet att det bara är februari, men det är inte första gången vi äter grillat där iår. Idag har det varit städning på oerhört hög nivå, tror att man kan kalla det vårstädning. Jag kallar den det, för det är ju faktiskt den underbara men helt slaskiga våren som är i antågande. Det är för mysigt när man vaknar på morgonen, det är ljust och man hör hur fåglarna kvittrar.

Nu ska jag ta och göra något vettigt..



(HÄR SKULLE DET HA VARIT BOMBAT MED BILDER, MEN JAG HAR INTE FÖRT ÖVER DOM IDAG OCH JAG ORKAR INTE GÖRA DET NU HELLER)

Det blir helt enkelt en annan dag..

Av Beatrice Lundh - 15 mars 2011 17:06

Så var det tisdag, dagen spenderades igår som vikarie på skolan. Skönt att dra in lite pengar på kontot och samtidigt så är det väldigt lärorikt att vara tillsammans med barnen själv, man lär sig så oerhört mycket.

Kvällen spenderades med Mr.R och så var det inte mer med det.


Idag har jag också varit vikarie på skolan, fortfarande fruktansvärt lärorik!

Barnen har varit som ljus och varit så snälla och duktiga hela dagen, det har verkligen varit en fröjd att jobba med dem.


Till mat idag blir det pressad potatis, egenpanerad fick med ströbröd och lite jordnötter samt en egen fisksås.


På återseende!

Av Beatrice Lundh - 13 mars 2011 20:29

Så möts vi igen.. Sista söndagen innan "jobb", veckan har som vanligt gått för fort.. Men vad mycket jag fått gjort (rim?!) ..


Dagen har tillbringats tillsammans med Mr.R, vi har varit hemma och grejat hela dagen. Jag har putsat fönster och bytt gardiner, vi har rensat och äntligen bytt förrådet i källaren. Nu kan vi pusta ut, nu är det bara bilen som inte fungerar som den ska. Men det ska det nog snart vara ändring på! :)


Kvällen och helgen har avnjutits av Mr.R's mat, på fredagen var det köttfärssås (hans är helt underbar!), lördagen var det grillat hos Rindemark/Filipsson efter några timmar på sjön och idag var det åter igen Mr.R som stog för maten när det vankades korvstroganoff :)


Köttfärssåsen har jag bild på, så det kanske kommer upp senare. Men receptet är det lite värre med, R har nämligen tendensen att varje gång ändra lite och få den att smaka bättre och bättre!


Ska strax krypa till kojs och mysa till en skräckrulle :)


Natti natti!



Av Beatrice Lundh - 12 mars 2011 15:52

Var in till Ånge som sagt förut och hittade en byrå som jag fyndade. Mia hittade också lite småsaker, en spegel och en lampa. Vi fick inte plats i bilen med min byrå och de andra grejerna så jag fick hämta min byrå efteråt. Passade på att fika med Johanna också på Café Wiba, oerhört mysigt och gott fika där! :D

 

Så nu har vi varit ute på sjön ett bra tag, småtjejerna och Filipo fick 8 abborrar innan vi kom oss ut. Så vi passade på att njuta av det underbara vädret och så.

 

Undra vad jag nu ska ta och hitta på :)

Av Beatrice Lundh - 12 mars 2011 09:20

och valla mina käringer :) Vi ska gå ner till ringdalen eftersom de ska vara med barnen medan jag och Mia åker in en sväng till Ånge. Få se om vi hittar nånting bra. Men nu ska jag göra mig i ordning :)


Tjing!

Av Beatrice Lundh - 11 mars 2011 17:09

"Jag har lurat mig sjäääääälv, för många gånger nu...."

Gick ni verkligen på att jag skulle gå från Ringdalen och hem efter vi hade varit in och handlat? Haha. Jag hade kanske förhoppningen om att jag skulle göra det, men garantier och säkerheten för att jag skulle göra det fanns inte alls. Sååååå, jag åkte hem. Jag tog den lata möjligheten. MEN jag och Momma har nyss varit ute på rövarstråt. Vi var till Kurtan och Rönne och gav Kurt en liten en ena present för att han skjutsade mig till Fränsta och tandläkaren i onsdags.


Älskade svärföräldrarna fick sig en present dom också för att vi fått låna bilen under ca 3 veckor. Inte hela tiden, men för att Rickard ska få träna och för att jag ska kunna handla och lite sånt.


Sitter och funderar på om jag ska dra på mig lite andra kläder och ge mig ut på en liten promenad, nu fick man ju lite mersmak på det. Det är ju så skönt att komma in när man har lukten av friskluft kvar i skinnet och det är lite kallt om näsan och kinderna. Nej nu ni! En promenad får det bli, men vad ska jag ta för skor?!

Av Beatrice Lundh - 11 mars 2011 11:42

Nyss har Momma varit här på en kopp kaffe, har alltid någonting att prata om med henne. Underbara underbara Momma!   


Funderade först på om jag skulle ha gått ner till Ringdalen, men jag har bestämt mig för att jag ska gå hem i stället. Ja, jag vet att det inte alls är långt. Typ bara någon kilometer. Men jag anser att man ska inte göra det så jobbigt de första gångerna. Då är risken större att man inte vill fortsätta. Alla är vi olika, men i somras när jag bara en dag gick 6-7 km så visst, det var oerhört skönt. Men efter ett tag så började jag hitta andra saker.


Motion för mig är som undervisning för barn, det måste vara roligt och helst ska jag inte behöva tänka på att jag motionerar. Tror att jag ska ut och gå en sväng med Johanna sen också, en chans att prata ostört och att få en nypa frisk luft och motion senare också. Det enda jag saknar under mina promenader är en hund. När jag var mindre "vallade" jag allas hundar på Ljunga. Hahha. Och särskilt minns jag Raja, som jag älskade den lilla busen. Tyvärr är hon död sedan flera år tillbaka, men det var hon som fick mig att inse hur mycket jag egentligen älskar djur och vilket intryck dom gör på mig som människa.


Att ha denna diskussion med Rickard är en total omöjlighet. Han säger att djur och människor inte kan jämföras, men ack så fel han har! Djur har känslor precis som vilken annan som helst. För människan är ju också ett djur brukar jag påpeka, men han tycker inte alls att det är lika.


"Så om du hamnade på en ö med 2 katter och din enda chans att överleva är om du dödar katterna, vad skulle du göra?"

Mitt svar på den frågan är solklar"

"Jag skulle dö tillsammans med katterna!"


Sen dör den diskussionen, vi har olika åsikter, värderingar och uppfattningar men vi låter det vara så, eftersom vi alla är olika.

Av Beatrice Lundh - 11 mars 2011 09:16

Så var det fredag, välkommen älskade fredag! inte för att jag har brytt mig speciellt om det på hela veckan, jag har ju varit ledig. Idag ska vi in till läkaren med Rickard och se vad dom säger, och ännu en gång så har man ju en familj som lånar ut bilen. Hoppas att vi snart får grejerna nu.. Middagen idag verkar luta emot antingen fisk eller tjockpannkaka.


Frågade Rickard igår om det var så att han ville äta för- eller efterrrätt till någon middag i helgen och svaret blev: "Varför då? Jag kan ju lika gära äta bara maten fast lite mer".. Se där ja!


Idag kommer älskade Johanna hit och busar, var länge sedan vi sågs så nu är det äntligen dags igen. Har ju varit svårt att förflytta sig utan bil och sen när man har praktik. Men som sagt, nu är det dags..


Nu ska jag ta och plugga lite tänkte jag.


Tjing!

Presentation


Välkommen hit! Jag som skriver här heter Beatrice med den charmiga åldern 21. I min blogg kan ni följa min vardag med studier, kläder, matlagning och allt bus. Nyinflyttad till Sundsvall tillsammans med min Sambo Rickard och mina två katter.

Translate

Svara är du gullig! :)

Hur hittade du hit? :)
 Facebook.
 Jag följer din blogg, kan adressen.
 Bloglovin
 Via en annan blogg.
 Av en slump.

Senaste inläggen

Kategorier

Vad vill du veta? :)

0 besvarade frågor

Bloggar jag håller koll på :)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Stats


Ovido - Quiz & Flashcards