Alla inlägg den 10 mars 2011

Av Beatrice Lundh - 10 mars 2011 19:21

Som sagt så var det kyckling, pilaffris och en hemmagjord kall currysås till middag idag.


Kycklingen gjordes i ugnen i ca 50-60 min, 175 grader.

Oppanpå var det min egen kryddblandning:

* Vitlökspulver

* Svartpeppar

* Five peppers

* Salt

De blandades och gneds in i kycklingen, och toppades med basilika! De lades i en ugnsform. Eftersom jag är livrädd för att servera torrt kött så slog jag i lite vatten i botten samt lite citronkoncentrat.



 

Min kalla currysås bestod av:

2-3 dl creme fraiche

Curry

Senap

Sweet chili sås.


När jag gör egna recept och hittar på så använder jag aldrig mått. Jag går efter smaklökarna   


 


Men gott var det !!

Av Beatrice Lundh - 10 mars 2011 18:12

Idag startar den som sagt, och jag har tänkt lite på det där..

Jag kommer INTE att lägga ut "vanlig" mat bara för att.

Jag kommer att lägga ut den mat där jag själv har bidragit, inte bara en "påssås", makaroner och några falukorvsbitar.


Idag var det kyckling med egen kryddmix, egen currysås och pilaffris.

Recept och bild kommer under kvällen :)

Presentation


Välkommen hit! Jag som skriver här heter Beatrice med den charmiga åldern 21. I min blogg kan ni följa min vardag med studier, kläder, matlagning och allt bus. Nyinflyttad till Sundsvall tillsammans med min Sambo Rickard och mina två katter.

Translate

Svara är du gullig! :)

Hur hittade du hit? :)
 Facebook.
 Jag följer din blogg, kan adressen.
 Bloglovin
 Via en annan blogg.
 Av en slump.

Senaste inläggen

Kategorier

Vad vill du veta? :)

0 besvarade frågor

Bloggar jag håller koll på :)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Stats


Ovido - Quiz & Flashcards