Alla inlägg under mars 2011

Av Beatrice Lundh - 7 mars 2011 16:21

For ner till tandläkaren och jag hann knappt blinka och reagera så hadde jag en spruta i munnen. Hej hå, här ska dras visdomstand! Dock drog dom inte den som gjort ont, utan den övre, tydligen så gör man så.. Hmm... Tandlös och smärta det känner jag då iaf. Ska ta och krypa ner i ett bad och ta det lite lugnt några timmar.


men om jag nu har dragit bort en av mina visdomsgaddar, betyder det då att jag är mer oklok än innan? Tål att funderas på..

Av Beatrice Lundh - 7 mars 2011 08:05

Förra veckan började enormt underbart, jag åkte på den berömda magsjukan. Jag, Momma och Mamma Mia hade det samtidigt, Rönne hon fick flunsan istället. Sedan piggnade jag på mig, febern stannade lite längre men annars så gick det ganska bra. Huvudvärken kom med högsta hastighet den också, alvedon och lite sömn så var man back on track igen! Förkylningen kom i antågande och har inte släppt än, men i helgen kom tamefan det värsta, en visdomstand som har fått för sig att den ska vara elak. Den värker, dunkar och är allmänt irriterande. Jag kan inte tugga mat, sover med en bomullstuss eftersom jag inte kan bita ihop käkarna, lever på alvedon,  får ont i halsen av tandjäveln och idag ska man få komma in. Kl. 12.00 ska jag befinna mig i Fränsta på vårdcentralen. Straxx kommer Mia och ska hämta mig eftersom de är så snälla att jag får låna deras bil till Fränsta då våran är paj :S Hoppas vi snart får grejerna :)

Av Beatrice Lundh - 2 mars 2011 09:37

Fick ännu en feberdimp igår så jag blev helt slagen. Men efter ett tags vila och alvedon så var jag uppe en stund igen. Idag mår jag bättre känns det som, men magen vill ändå inte samarbeta med någon fast föda, så det är kräm som får slinka ner. Nu ska jag lägga mig och plugga en stund och se hur det går, jag lär ju somna, tro mig.. Men då må det vara hänt!


Tjing.

Av Beatrice Lundh - 1 mars 2011 15:33

Eller egentligen så finns det väl inga måsten, men jag ska ligga på dödsbädden om det är så att jag ingenting ska göra, så funkar jag! Få se nu.. Vad har jag gjort idag.. Tvättat insidan av en del fönster, vilat, fixat och trixat lite, vilat, tvättat, vilat, klättrat i träd (ja, ni hörde rätt), vilat, fikat hos momma, vilat och nu är jag här med er kära läsare.. Hujeda mig!  Historien om klättringen var så att Tyson, ni vet "han-som-är-så-kär-i-sin-"mamma"-att-han-inte-är-ute-längre-än-10-min" inte kommer hem på ungefär 7h så börjar jag ana oråd.. Och mycket riktigt, efter att ha hasat mig ut genom dörren halvt döende och med massa äckligheter i halsen (Läs magsaft och andra mysigheter) och ropat hans namn 75 milj. ggr så ropar han tillbaka och längt jävla upp i ett träd sitter han och vågar såklart inte komma ner. Så vad gör man, klättrar efter såklart! :D Och ner kom han, och sen kom jag. Hhaha. Var lite rädd att kvistarna skulle ge med sig där ett tag, uffa! Men både jag och Tyson klarade oss oskadda.. Så nu ska här firas! (med ännu en vilopaus!)


Tjing!

Av Beatrice Lundh - 1 mars 2011 12:54

ÅFA's vaktmästare har nyss varit hit och lagat vår dörr, sen har hon också gett mig alla nycklar till lägenheten. Samt så skulle någon annan tjofräs dit nu och inspektera den gamla, och fråga mig inte varför men jag är frukansvärt nervös!! Jag vågar inte gå ut genom dörren för jag verkar vara rädd för dom.. Varför är jag det?! Haha.


Nu ska jag strax ta och kila ner till tvätten :)


Hörs hej!!

Av Beatrice Lundh - 1 mars 2011 10:33

Man kan ju inte annat än bli väldigt inspirerad och väldigt köpsugen när man ser Marie Olgarssons kollektion av barnkläder. Hon driver en blogg där hon lägger ut sina barnkläder och man blir ju lite kär! Inte för att jag ska ha barn, nej nej.. Inte på flera år.. Dock viskades det om de när vi skulle flytta till en större lägenhet.. Men nej och åter NEJ! Vårt extrarum blev ett utmärkt datarum och ska så förbli några år framöver. Men jag har ju vänner, ganska många vänner som har barn och som väntar sina små barn. Så otroligt söta små kläder! :D


Bloggen hittar ni HÄR!

Av Beatrice Lundh - 1 mars 2011 07:40

Helgen har varit helt underbar, jag har fått umgåtts med folk som jag gillar :)

Hela familjen Rindemark/Filipsson kom upp när jag fyllde år så då var det verkligen fullt hus, Momma var också med såklart! Helt underbart! :)


Kvällen tillbringades tillsammans med min kärlek, Niklas och Tobbe. vi begav oss in till Ånge, dock sög det stenhårt!!


Söndagen tillbringades med mamma Mia då vi städade ur vår gamla lägenhet! Tack så hemskt mycket älskade svärmor! Sen tog vi det väldigt lugnt resten av kvällen. På måndag morgon vaknade jag upp av en väldigt konstig känsla, jag hade feber och magsjuka.. Yeeeeey..

Presentation


Välkommen hit! Jag som skriver här heter Beatrice med den charmiga åldern 21. I min blogg kan ni följa min vardag med studier, kläder, matlagning och allt bus. Nyinflyttad till Sundsvall tillsammans med min Sambo Rickard och mina två katter.

Translate

Svara är du gullig! :)

Hur hittade du hit? :)
 Facebook.
 Jag följer din blogg, kan adressen.
 Bloglovin
 Via en annan blogg.
 Av en slump.

Senaste inläggen

Kategorier

Vad vill du veta? :)

0 besvarade frågor

Bloggar jag håller koll på :)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Stats


Ovido - Quiz & Flashcards