Alla inlägg den 10 augusti 2011

Av Beatrice Lundh - 10 augusti 2011 20:33

Idag var det som sagt premiär för mig och chili conn carne och det klarade jag såklart med bravur! :D

Den blev minst sagt godkänd av Mr. R (lagade för 8 pers och tänkte frysa in, men det gick jämt upp med hans matlåda i morgon)

Så så var det helt enkelt med den saken.


 

Recept 4 pers.

2 gula lökar

1 pressad vitlöksklyfta

1 grön paprika

100 g köttfärs

1 burk krossade tomater

Chilipeppar

Vita bönor i tomatsås

Salt


Vi kom hem för en liten stund sedan så då var jag gullig och ställde mig och ordnade klämmackor åt mig och Rickard. Det blev minst sagt gott,

det kittlade dödskönt i kistan!

Nu är jag redo för att sova lite, eller iaf lägga mig och slå på en film.

Det känns som att något slagit mig med något väldigt hårt i huvudet, och nej jag har inte ont. Är bara sjukt helvetiskt jävla trött. Ta över detta någon?


  Nu blev du väl allt lite sugen va? :D


Kanske ska ta och visa mina fynd som jag gjort de senaste dagarna?

Men det blir inte idag, kanske i morgon. :)


På återseende kära läsare! Ha en riktigt bra kväll :)

Av Beatrice Lundh - 10 augusti 2011 12:48

in till birsta för att fixa en julklapp till de tre småflickorna i Ringdalá.

Sen blir det väl en sväng på Birsta City när jag ändå är där.


Annars då?

Idag blir det chili con carne till middag, något som jag aldrig lagat eftersom jag inte har varit speciellt förtjust i vita bönor sedan jag blev itvingad som liten. "Men det är aldrig försent att lära en gammal hund att sitta."


  Byxor - Veromoda (de är pösiga och rynkade upptill)

Vitt linne - Gina tricot

Aprikost linne - Cubus

Halsband - Ur & Penn


I övrigt en ûberkass bild!

Till har jag mina babyblå fake conversisar! :D

Presentation


Välkommen hit! Jag som skriver här heter Beatrice med den charmiga åldern 21. I min blogg kan ni följa min vardag med studier, kläder, matlagning och allt bus. Nyinflyttad till Sundsvall tillsammans med min Sambo Rickard och mina två katter.

Translate

Svara är du gullig! :)

Hur hittade du hit? :)
 Facebook.
 Jag följer din blogg, kan adressen.
 Bloglovin
 Via en annan blogg.
 Av en slump.

Senaste inläggen

Kategorier

Vad vill du veta? :)

0 besvarade frågor

Bloggar jag håller koll på :)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Stats


Ovido - Quiz & Flashcards