Alla inlägg under augusti 2011

Av Beatrice Lundh - 19 augusti 2011 19:06

     Lilla Cera


  med väldigt lång nos :P   Rickard & lilla Alice   "knäpp på mig också!"   Oline spelar Wii   Alice tittar på :)   Kurt & Rönne   Cera försöker nå kissen Tiger under stugan..   Jag, Oline & Alice använde klädnypor under surströmmingsmiddagen..       Sen blev det mys med Frida..   och Alice, hon berättade spökhistoria..  Sen hade Paula gjort gofika :D

Av Beatrice Lundh - 19 augusti 2011 16:23

Påbörjades 07.00 då min klocka ringde. Upp, duscha, göra mig i ordning.

Sen så var det dags att bege sig till Sundsvall Tattoo Studio. Det var dags för R's tatuering.

Även jag passade på att bättra på min, och vilken enorm skillnad.

Nu kan och vill jag visa den!


Såhär ser jag iaf ut idag :)


  Leggings - Gina tricot

Linne, turkos - Bikbok

Skjorta - Cubus

Armband - Ur & Penn.


Under kvällen kommer kort på mina ringar för dagen, men också på våra tatueringar.

Den som väntar på något gott...


Men nu ska jag strax ner till Ringdalen och fördriva tid och äta middag.

På återseende gott folk!

Av Beatrice Lundh - 18 augusti 2011 15:41

Dagens shopping blev lite julklappar.

Så nu har man några mindre i dec då vi också har 3 födelsedagsbarn.

Paula, Camilla & Martin.


Har strukturerat upp i garderoben också, alla 4. Känner mig stolt. Det där behövdes.

Men nu ska jag sätta mig och sticka lite :)



Av Beatrice Lundh - 18 augusti 2011 11:05

  Leggings - H&M

Vitt linne - Gina tricot

Svart linne m. blommor - H&M

Kofta - Cubus

Halsband - Minns inte

Armband "mormorspärlor" - Ur & Penn

  Jag har min älskade Mamma att tacka för mina lockar. Allt som krävs är lite hjälp på traven, sen ser jag ut såhär :) 


  Kör på min stora ring idag igen :)

Av Beatrice Lundh - 18 augusti 2011 10:15

Så var det torsdag. I morgon smäller det, R tatuerar sig.

Hur och vad jag ska göra har jag inte bestämt än, så som det verkar så skjuter jag upp min.

Jag har en idé och ska höra om han kan göra den för mig. Men jag är tveksam till att det går.


R var på boxning och kom hem igår med sjukt blått öra. Jag knäppte ett kort på det och hans kommentar var "Ta bort kortet nu, jag litar inte på dig med bloggen!"

Han känner mig för väl..


Men med tanke på att jag namner han så ofta och att han inte ens vill bli nämnd så känns det som att jag måste respektera hans vilja.


Några som däremot inte har yttrat sig om att de blir utlagda är mina små krabater.

Så här har ni lille T.


  

Av Beatrice Lundh - 17 augusti 2011 19:34

Underbar maträtt!


 

600 g köttfärs

0,75 dl ströbröd

1 dl mjölk

1 lök

1 ägg

Salt & Peppar


Slå på ugnen på 200 grader. Blanda mjölken och ströbröd. Låt det stå och svälla i 5-10 min. Släng i köttfärs, ägg och lök. Blanda väl och krydda. Stek i stekpanna tills de fått fin färg, sen in med dom i ugnen i ca 10 min (tills de är genomstekta).


Löksås.

2 lök

2 msk socker

1 msk mjöl

3 dl vatten (dock tog jag matlagningsgrädde)

1 buljong


Stek löken och häll sedan på sockret. låt de få gegga ihop sig, strö över mjöl och blanda ihop. Slå över vatten/mjölk och he i en buljong.


SUVERÄNT GOTT!!

Av Beatrice Lundh - 17 augusti 2011 19:30

När R for och skulle träna så släppte han av mig i Birsta. Jag skulle köpa lite garn i roliga färger. Vilket jag gjorde, och gissa vad mer?!


   Nu har jag det jag gör en stund :)


  EN HELLO KITTY PEZ APPARAT!!

Av Beatrice Lundh - 17 augusti 2011 15:39

Idag gjorde jag muffins med choklad- och vaniljsmak


  Sen hann jag med att baka Rickards älsklingskaka också, DRÖMMAR.  

Som sagt.. Behöver ni kakor, bullar, muffins eller något annat..

Så hör bara av er :)

Presentation


Välkommen hit! Jag som skriver här heter Beatrice med den charmiga åldern 21. I min blogg kan ni följa min vardag med studier, kläder, matlagning och allt bus. Nyinflyttad till Sundsvall tillsammans med min Sambo Rickard och mina två katter.

Translate

Svara är du gullig! :)

Hur hittade du hit? :)
 Facebook.
 Jag följer din blogg, kan adressen.
 Bloglovin
 Via en annan blogg.
 Av en slump.

Senaste inläggen

Kategorier

Vad vill du veta? :)

0 besvarade frågor

Bloggar jag håller koll på :)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Stats


Ovido - Quiz & Flashcards